Silniki elektryczne do żaglówek | Nasze rekomendacje

Silniki elektryczne do żaglówek | Nasze rekomendacje

Szukasz napędu elektrycznego do swojej żaglówki?

Dla jakiej żaglówki warto zainwestować w silnik elektryczny?

Dla właściwie wszystkich żaglówek silnik elektryczny jest naprawdę idealnym rozwiązaniem. Brak konserwacji, brak uciążliwego rozgrzewania silnika, łatwe uruchamianie za pomocą przycisku i jazda. Zwłaszcza jeśli chodzi tylko o manewry portowe, bateria nie musi być również tak duża.

Istnieje wiele aspektów, w których silnik spalinowy wypada gorzej. Więcej zalet znajdziesz na naszym blogu.

Dla jakiej żaglówki warto zainwestować w silnik elektryczny?

Opłaca się dla wszystkich żaglówek o konwencjonalnym zachowaniu podczas jazdy.

Idealne zastosowanie na żaglówkach

Silnik elektryczny na żaglówkach jest zwykle używany tylko w porcie i podczas flauty, czyli na krótkie dystanse. W idealnym przypadku można żeglować przy silnym wietrze i w ogóle nie potrzebować silnika. Ponieważ żaglówki są bardzo opływowe, wystarcza mniejsza moc niż w przypadku łodzi motorowych. Na wodach śródlądowych zakładamy min. 1 – 1,5 kW na tonę wagi łodzi, na wybrzeżu min. 1,5 - 2 kW.

Idealne zastosowanie na żaglówkach

Jaki typ silnika pasuje do mojego jachtu żaglowego?

Przejdźmy przez to krok po kroku i przedstawmy nasze aktualne rekomendacje. Jachty żaglowe mają różne typy silników:

- Silniki zaburtowe

- Silniki stacjonarne

- Silniki podwodne

- Obracalne silniki podwodne

- Saildrives

Czy silnik jest/był już zainstalowany? W takim razie najlepiej użyć tego samego typu silnika. To zazwyczaj najprostsze rozwiązanie. Oczywiście możliwa jest również konwersja na inny typ silnika. Chętnie doradzimy Ci szczegółowo i mamy do dyspozycji wyspecjalizowanych partnerów.

Jaki typ silnika pasuje do mojego jachtu żaglowego?

Zalecane silniki zaburtowe do żaglówek (stosunek jakości do ceny)

Waga łodzi

Aktualna rekomendacja

Obraz

Cena

750 kg

ePropulsion Spirit 1.0 EVO

1 kW silnik z akumulatorem 1,28 kWh

od 2.549€

2.000 kg

ePropulsion Navy 3.0 EVO

3 kW silnik z akumulatorem 3 kWh

od 5.699€

4.000 kg

ePropulsion Navy 6.0 EVO

6 kW silnik z akumulatorem 6 kWh

od 8.299€

6.000 kg

Aquamot Trend 11 kW

11 kW silnik z akumulatorem 10 kWh

od 13.999€

Silniki podwodne do żaglówek

Silniki podwodne są naszym zdaniem naprawdę idealne dla małych i średnich żaglówek. Silniki zajmują mało miejsca i są całkowicie pod wodą. Jedyną wadą jest większy opór w wodzie. Jednak wielu dostawców oferuje obecnie opcję generowania prądu podczas żeglugi. Alternatywnie dostępne są również składane śruby napędowe lub śruby o zmiennym skoku, które zmniejszają opór w wodzie.

Silniki podwodne do żaglówek

Polecane silniki podwodne do żaglówek (stosunek jakości do ceny)

Waga łodzi

Aktualna rekomendacja

Obraz

Cena

750 kg

ePropulsion Pod 1.0 EVO

Silnik 1 kW z akumulatorem 1,28 kWh

od 2.999€

2.000 kg

ePropulsion Pod 3.0 EVO

Silnik 3 kW z akumulatorem 3 kWh

od 5.599€

4.000 kg

ePropulsion Pod 6.0 EVO

Silnik 6 kW z akumulatorem 6 kWh

od 7.699€

6.000 kg

Aquamot Trend 11 kW

Silnik 11 kW z akumulatorem 10 kWh

od 13.150€

Saildrives do żaglówek

Saildrives są już dobrą opcją dla żaglówek z silnikami spalinowymi. Jeśli istniejący fundament może być dalej używany, Saildrive jest zdecydowanie sensowny. W przypadku Saildrive silnik znajduje się wewnątrz łodzi, co powoduje mniejszy opór w wodzie. Zwłaszcza dla szybszych żeglarzy i większych żaglówek Saildrive jest odpowiedni. Zazwyczaj polecamy Saildrives od Bellmarin lub WaterWorld.

Ze względu na znacznie większy wybór silników podwodnych, jest to zazwyczaj nasza rekomendacja dla mniejszych żaglówek. Zalety silnika podwodnego: mniej miejsca w łodzi, mniej hałasu i brak konserwacji przekładni, bezpośrednie chłodzenie silnika w wodzie.

Saildrives do żaglówek

Silniki wewnętrzne do żaglówek

Silniki wewnętrzne są idealne, jeśli istnieje już system wału. Wtedy wystarczy zamontować nowy silnik elektryczny do wału. Często można również zachować śrubę napędową, w zależności od nachylenia i prędkości obrotowej. Z reguły oszczędzasz wagę i miejsce dzięki elektrycznemu silnikowi wewnętrznemu!

WaterWorld oferuje naszym zdaniem bardzo dobrą relację jakości do ceny z silnikami o mocy od 4 do 20 kW. Alternatywnie Aquamot i E-Tech oferują bardzo dobre rozwiązania. W zależności od producenta istnieje kilka różnic między silnikami, zwłaszcza w zakresie chłodzenia, kompatybilności i wskaźników.

Silniki wewnętrzne do żaglówek

Waga łodzi

Aktualna rekomendacja

Obraz

Kompletny pakiet cenowy

do 1.000 kg

2 kW Aquamot

2 kW silnik z 5 kWh akumulatorem

od 4.999€

do 2.000 kg

4 kW WaterWorld

4 kW silnik z 5 kWh akumulatorem

od 7.499€

do 4.500 kg

7 kW Aquamot Trend

7 kW silnik z 10 kWh akumulatorem

od 9.399€

do 7.000 kg

10 kW WaterWorld

10 kW silnik z 10 kWh akumulatorem

od 13.999€

do 12.000 kg

20 kW WaterWorld

20 kW silnik z 20 kWh akumulatorem

od 16.999€

Obrotowe silniki podwodne do żaglówek (kompletny zestaw)

Obrotowe silniki podwodne są szczególnie przydatne w żaglówkach, które nie mają steru. Silnik podwodny można zazwyczaj obrócić o co najmniej 180°, co pozwala na sterowanie łodzią w pożądanym kierunku. Ponadto silniki mogą pracować zarówno do przodu, jak i do tyłu, co zapewnia dobrą manewrowość.

Obrotowe silniki podwodne do żaglówek (kompletny zestaw)

Polecane obrotowe silniki podwodne do jachtów żaglowych (stosunek jakości do ceny)

Waga łodzi

Aktualna rekomendacja

Obraz

Cena

do 1.000 kg

Aquamot Trend 2.2

2,2 kW silnik z 2,4 kWh akumulatorem

od 4.899€

do 3.000 kg

Aquamot Trend 4.3

4,3 kW silnik z 5 kWh akumulatorem

od 6.799€

do 6.000 kg

Aquamot Trend 8.0

8 kW silnik z 10 kWh akumulatorem

od 10.499€

do 10.000 kg

Aquamot Trend 15.0

15 kW silnik z 20 kWh akumulatorem

od 15.699€

Na co zwrócić uwagę przy silniku elektrycznym do łodzi żaglowej?

Przede wszystkim, jeśli właśnie szukasz nowego silnika, powinieneś rozważyć silnik elektryczny. Jeśli teraz kupisz nowy silnik, powinien on być zaprojektowany na co najmniej 10 lat lub więcej. Również dlatego, że wartość Twojej łodzi jest związana z napędem. Zwłaszcza z powodu wielu zakazów jazdy, może to się opłacić wcześniej.

Na co zwrócić uwagę przy silniku elektrycznym do łodzi żaglowej?

Ważne w przypadku elektrycznych żaglówek jest następujące:

  • Projektowanie silnika elektrycznego i baterii (nie za dużo ani za mało mocy / pojemności)

  • Zwróć uwagę na miejsce i wagę (lit lub AGM, lit jest 3 razy lżejszy i zajmuje mniej miejsca)

  • Odpowiednia możliwość ładowania (przyłącze lądowe w porcie/przystani, rekuperacja, energia słoneczna)

  • Kompatybilność komponentów (zwłaszcza w przypadku silnika elektrycznego i baterii, szczególnie w odniesieniu do pozostałej pojemności)

  • Szczególne cechy (rekuperacja, informacje o baterii przez Bluetooth na telefon)

Ważne w przypadku elektrycznych żaglówek jest następujące:

Żaglówki z silnikiem elektrycznym są tańsze na dłuższą metę.

Dlaczego łodzie elektryczne są znacznie tańsze w utrzymaniu?

Największym czynnikiem kosztowym są koszty operacyjne. Zamiast kilku litrów benzyny, potrzebne jest tylko kilka kWh prądu. Ostatnio koszty benzyny były wielokrotnie podnoszone. Do tego dochodzą jeszcze roczne koszty konserwacji i naprawy części zużywających się. (Wymiana oleju, filtry, skrzynia biegów, itp.)

Dlaczego łodzie elektryczne są znacznie tańsze w utrzymaniu?

Montaż silnika elektrycznego w Twojej żaglówce

Montaż silnika zaburtowego jest nieskomplikowany na pawęży, która znajduje się na rufie łodzi. Mocowanie odbywa się za pomocą śrub zaciskowych lub śrub. W zależności od wagi silnika, jest to szczególnie łatwe w przypadku silników poniżej 11 kW (15 KM) i zazwyczaj może być wykonane przez laika.

Montaż innych typów silników (silnik podwodny, wewnętrzny, saildrive) jest bardziej skomplikowany niż w przypadku silnika zaburtowego i powinien być zazwyczaj przeprowadzany przez doświadczonego szkutnika. W tym celu łódź zazwyczaj musi być wyciągnięta z wody, co może wymagać dźwigu.

Mamy ogólnokrajową sieć partnerów wśród szkutników i stoczni do montażu. Chętnie skierujemy Cię do kontaktu w Twoim regionie. Koledzy zajmą się wtedy montażem systemu. Chętnie przejmiemy za Ciebie ustalenia. Prosimy o kontakt z nami z odpowiednim wyprzedzeniem przed rozpoczęciem sezonu, abyśmy mogli zapewnić Ci miejsce!

Kiedy silnik elektryczny się nie opłaca?

Istnieją jednak również zastosowania, w których silnik elektryczny nie jest jeszcze optymalny. Na przykład w przypadku podróży dookoła świata na pełnym morzu. Po prostu dlatego, że baterie o dużym zasięgu są bardzo duże, ciężkie i kosztowne. Technicznie jest to możliwe, ale w porównaniu z silnikiem spalinowym nie zawsze jest to opłacalne. W takich przypadkach zazwyczaj zalecamy system hybrydowy.

W wyjątkowych przypadkach zalecamy silnik hybrydowy od E-Tech lub Fischer Panda. Nawet jeśli preferujemy napędy w pełni elektryczne.

Kiedy silnik elektryczny się nie opłaca?

Masz żaglówkę? Zelektryfikujemy ją!

Otwarte pytania?

Masz żaglówkę? Zelektryfikujemy ją!

Twoje korzyści z greenboatsolutions

prosty.
Kilka kliknięć oszczędzi Ci dużo czasu i stresu!
szybki.
Otrzymasz wynik w ciągu 5 minut.
porównywalny.

Porównują prawie 600 różnych silników elektrycznych.

przejrzysty.

Masz przegląd ponad 30 producentów.

contact image