Szukasz silnika elektrycznego do swojej łodzi motorowej?
Dla jakiej łodzi motorowej warto zainwestować w silnik elektryczny?
Dla tradycyjnych łodzi motorowych silniki elektryczne są świetną alternatywą i prawdziwą rekomendacją. Więcej informacji o wielu zaletach silników elektrycznych znajdziesz tutaj: Od małych łodzi motorowych lub kabinowych po duże stalowe wypornościowce, każdy napęd elektryczny ma sens.
Istnieją jednak również zastosowania, w których silnik elektryczny nie jest obecnie optymalny. Po prostu dlatego, że baterie są bardzo duże, ciężkie i kosztowne w użyciu. Technicznie jest to możliwe, ale w porównaniu z silnikiem spalinowym nie jest to opłacalne.
Opłaca się przede wszystkim dla wypieraczy z normalnym stylem jazdy.
Naszą aktualną najlepszą rekomendacją są przede wszystkim stosunkowo niedrogie napędy od ePropulsion.
Polecane silniki zaburtowe do łodzi motorowych (stosunek ceny do jakości)
Waga łodzi | Aktualna rekomendacja | Obraz | Cena |
---|---|---|---|
do 500 kg |
1 kW silnik z 1.28 kWh akumulatorem |
od 2.199€ |
|
do 1.500 kg |
3 kW silnik z 3 kWh akumulatorem |
od 5.699€ |
|
do 3.000 kg |
6 kW silnik z 6 kWh akumulatorem |
od 8.299€ |
|
do 5.000 kg |
11 kW silnik z 10 kWh akumulatorem |
od 13.999€ |
|
do 10.000 kg |
20 kW silnik z 20 kW kWh akumulatorem |
od 29.499€ |
|
do 20.000 kg |
40 kW silnik zaburtowy z 40 kWh akumulatorem |
od 45.999€ |
Na co muszę zwrócić uwagę przy mojej łodzi motorowej?
Przede wszystkim, jeśli właśnie szukasz nowego silnika, powinieneś rozważyć przynajmniej silnik elektryczny. Jeśli teraz kupisz nowy silnik, powinien on być zaprojektowany na następne 10 lat. Z jednej strony dlatego, że w przyszłości będzie coraz więcej zakazów jazdy i obszarów chronionych.
Z drugiej strony, ponieważ wartość resztkowa Twojej łodzi jest ściśle związana z napędem. Łódź z nowym silnikiem spalinowym będzie trudniejsza do sprzedania za 3-4 lata niż obecnie.
Ważne w silniku elektrycznym są następujące punkty:
-
Wymiarowanie silnika i baterii (nie za dużo ani za mało mocy / pojemności)
-
Odpowiednia możliwość ładowania (przyłącze lądowe w porcie/przystani lub przenośna bateria)
-
Kompatybilność komponentów (Zwłaszcza silnika i baterii)
-
Szczególne cechy (informacje o baterii przez Bluetooth na telefon)
-
Dodatkowe akcesoria (instalacja fotowoltaiczna, falownik, elektronika pokładowa, generator, itp.)
Montaż silnika zaburtowego
Montaż silnika zaburtowego jest prosty na pawęży, która znajduje się na rufie łodzi. Mocowanie odbywa się za pomocą śrub zaciskowych lub śrub. W zależności od wagi silnika, jest to łatwe, zwłaszcza w przypadku silników poniżej 11kW (15KM), i zazwyczaj może być wykonane przez laika.
Wielkość i waga różnią się w zależności od silnika zaburtowego od 2,2kg do 470kg. W przypadku większych modeli zaleca się użycie urządzeń podnoszących ze względu na większą wagę. Można również zlecić montaż usługodawcy.
Chętnie doradzimy osobiście i znajdziemy idealne rozwiązanie!
Skontaktuj się z nami telefonicznie, e-mailem lub za pośrednictwem naszej strony internetowej. Prześlij nam informacje i zdjęcia swojego motorówki.
Popularne elektryczne silniki wewnętrzne do łodzi motorowych
Oczywiście dostępne są również odpowiednie silniki wewnętrzne do Państwa łodzi motorowych i kabinowych, które można bezpośrednio przykręcić do istniejącego układu wału.
Nasze rekomendacje dotyczące silników wewnętrznych to przede wszystkim silniki elektryczne WaterWorld o mocy od 4 do 15 kW z chłodzeniem powietrzem. Jeśli planują Państwo dłuższe trasy, zalecamy silnik wewnętrzny Propel lub E-Tech z chłodzeniem wodnym.
Waga łodzi | Aktualna rekomendacja | Obraz | Cena pakietu kompletnego |
---|---|---|---|
do 2.000 kg |
4 kW silnik z 5 kWh akumulatorem |
od 7.499€ |
|
do 3.500 kg |
7 kW silnik z 10 kWh akumulatorem |
od 9.399€ |
|
do 5.000 kg |
10 kW silnik z 10 kWh akumulatorem |
od 13.399€ |
|
do 10.000 kg |
20 kW silnik z 20 kWh akumulatorem |
od 16.999€ |
|
do 20.000 kg |
40 kW silnik z 40 kWh akumulatorem |
od 37.499€ |
Montaż wewnętrznego silnika elektrycznego
Montaż wewnętrznego silnika jest bardziej skomplikowany niż w przypadku silnika zewnętrznego i powinien być wykonany przez szkutnika. Istniejący układ wału napędowego można zazwyczaj ponownie wykorzystać, podobnie jak śrubę napędową. Następnie należy przetestować i zoptymalizować zachowanie na wodzie, w szczególności śrubę napędową. Silnik wewnętrzny jest montowany na stałe w kadłubie łodzi.
Łodzie motorowe z silnikiem elektrycznym są tańsze na dłuższą metę.
Dlaczego łodzie elektryczne są tak dużo tańsze w utrzymaniu? Największym czynnikiem kosztowym są koszty eksploatacji. Zamiast kilku litrów benzyny, potrzebne są tylko kilka kWh prądu. Obecnie ceny benzyny wynoszą 1,70€ za litr, podczas gdy kWh kosztuje jedynie 30 centów.
Na początku 2022 roku koszty benzyny były wielokrotnie podnoszone. Do tego dochodzą coroczne koszty konserwacji i naprawy części zużywających się w silniku spalinowym. (Wymiana oleju, filtry, itp.) Podobne obserwacje dotyczą samochodów elektrycznych.
Silnik elektryczny w łodziach ślizgowych
Jest to technicznie możliwe, ale pod względem zasięgu i kosztów nie jest to naprawdę ekonomiczne. Silniki elektryczne w łodziach ślizgowych opłacają się, jeśli na Twoim jeziorze nie są już dozwolone silniki spalinowe.
Silniki pomocnicze i napędy hybrydowe
Istnieją również różne alternatywy. W przypadku łodzi ślizgowych zaleca się elektryczny silnik pomocniczy. Główna maszyna może być używana do ślizgu, a silnik pomocniczy do ekonomicznej prędkości 6-12 km/h. Szczególnie interesujące dla obszarów, gdzie prędkość jest i tak ograniczona.
Dla dużych i ciężkich wypornościowych łodzi elektryczny silnik jest właściwie idealny, ponieważ łódź nie przekracza prędkości kadłuba. W zależności od wymagań dotyczących zasięgu, odpowiednim rozwiązaniem może być system hybrydowy.
Jaką masz łódź? Zelektryfikujemy ją!
Otwarte pytania?
Twoje korzyści z greenboatsolutions
Porównują prawie 600 różnych silników elektrycznych.
Masz przegląd ponad 30 producentów.