METSTRADE 2023 - Nowości w silnikach elektrycznych

METSTRADE 2023 - Nowości w silnikach elektrycznych

Wrażenia z MetsTrade 2023

Ekscytujące i obiecujące to pierwsze słowa, które przychodzą mi na myśl po wydarzeniu. Targi były w tym roku znacznie bardziej zatłoczone - nie tylko przez odwiedzających, ale także przez wystawców silników elektrycznych i baterii. W ciągu 2 dni nie udało nam się porozmawiać ze wszystkimi producentami.

W tym blogu przeczytacie, jakie są nowości. Niestety, nie jesteśmy w stanie omówić każdej firmy z osobna i dostatecznie szczegółowo relacjonować. Jeśli macie pytania dotyczące poszczególnych firm / wystawców, po prostu zadzwońcie!

Wrażenia z MetsTrade 2023

EPropulsion nadaje ton

Jako jeden z największych sprzedawców ePropulsion, wiedzieliśmy oczywiście, że METS zostanie wykorzystany do bardzo specjalnej prezentacji. ePropulsion zaprezentował 3 nowe silniki zaburtowe o mocy 12 kW, 20 kW i 40 kW! Całkowicie niespodziewanie zaprezentowano również silnik podwodny o mocy 12 kW.

W tym zakresie mocy, oprócz Torqeedo, nie było dotychczas [prawie] żadnej poważnej konkurencji. ePropulsion znacznie przekroczył nasze oczekiwania: elektryczne sterowanie, elektryczny trym i tilt, akumulatory LiFePO4 z serii I oraz połączony i inteligentny system z GPS, funkcją utrzymywania kursu i geofencingiem.

ePropulsion nadaje ton

Wysokie napięcie - Uwaga czy pełny gaz?

Wysokie napięcie jest obecnie w branży łodzi w Niemczech jeszcze pod radarem. Wielu producentów stara się pozostać w obszarze niskiego napięcia, z obawy przed regulacjami, certyfikacjami i niewłaściwym użytkowaniem.

Z technicznego punktu widzenia, prawie nie da się inaczej niż przy większej mocy również zwiększyć napięcie. Ale szczerze mówiąc: także do podłączenia kuchenki lub instalacji innej elektryki powinien być zatrudniony specjalista. Już od dzieciństwa ostrzega się przed wkładaniem rąk do gniazdka.

To samo powinno być oczywiste w branży łodzi. Mamy już wszystkie niezbędne certyfikaty, aby uruchomić systemy wysokiego napięcia. Wspólnie z Twoim budowniczym łodzi, możemy od razu zacząć i zamontować Twój silnik zaburtowy, wewnętrzny lub silnik podwodny!

  • Wysokie napięcie - Uwaga czy pełny gaz?-1
  • Wysokie napięcie - Uwaga czy pełny gaz?-2
  • Wysokie napięcie - Uwaga czy pełny gaz?-3
  • Wysokie napięcie - Uwaga czy pełny gaz?-4
  • Wysokie napięcie - Uwaga czy pełny gaz?-5

Co robi lider rynku? Niespodzianka!

Torqeedo nie śpi - na czas MetsTrade Torqeedo wprowadza nie tylko nowe logo/branding, ale także odnowioną linię produktów Travel. Została ona mniej lub bardziej zapowiedziana już na targach boot 2023 w styczniu. Mimo to nikt nie wiedział, co dokładnie się wydarzy.

Torqeedo wyprodukowało już ponad 250 000 silników elektrycznych i sprzedało je mężczyznom i kobietom. W ostatnich latach pojawiło się coraz więcej konkurencji: ePropulsion Spirit 1.0 PLUS z lepszym stosunkiem ceny do jakości, Mercury Avator 7.5e, który wygląda znacznie bardziej elegancko, oraz kilka bardzo tanich egzemplarzy, takich jak Haswing Ultima 3.0.

Torqeedo potrzebowało nowej pozycji. Konkurowanie cenowe z modelami z Chin, biorąc pod uwagę warunki produkcji, jest po prostu niemożliwe, więc obrano kurs na „pozostanie liderem rynku”: jakość, funkcjonalność i łączność.

Gdybym miał to porównać do marki samochodowej, Torqeedo byłoby prawdopodobnie Audi w przystępnym segmencie premium.

Co robi lider rynku? Niespodzianka!

Torqeedo Travel i Travel XP

Lista ulepszeń jest długa: Torqeedo Travel jest wyposażony w większą baterię o pojemności 1.080 Wh lub 1.425 Wh. Na baterii znajduje się nawet własny wyświetlacz. Torqeedo opracował mechanizm Click & Play: brak kabli i znacznie łatwiejsze zawieszanie baterii.

Kolorowy wyświetlacz na rumpel dostarcza więcej informacji i jest połączony z telefonem dzięki Bluetooth. Dzięki nowej i bezpłatnej aplikacji można bezpośrednio skontaktować się z serwisem.

Rumpel został przeprojektowany i można go podnieść do góry dla lepszej manewrowości w pozycji stojącej oraz opuścić w dół do transportu. Płetwa pod silnikiem jest teraz elastyczna i prawie niezniszczalna. Jak już wspomniano: więcej jakości! I szczerze mówiąc, ten pakiet jest dostępny w naprawdę konkurencyjnej cenie.

Oprócz tego jest jeszcze Travel XP o mocy 1,6 kW dla nieco większych jachtów żaglowych lub większej prędkości na pontonie. Jest on porównywalny raczej z 5-konnym silnikiem benzynowym.

  • Torqeedo Travel i Travel XP-1
  • Torqeedo Travel i Travel XP-2
  • Torqeedo Travel i Travel XP-3
  • Torqeedo Travel i Travel XP-4
  • Torqeedo Travel i Travel XP-5

50 kW silnik zaburtowy przy 48V

Molabo wprowadza innowację napędu 50 kW (80 kW szczytowo) po wewnętrznym teraz również jako silnik zaburtowy na rynek! Niemiecka firma z produkcją w Niemczech otwiera tym samym zupełnie nowy rynek dla łodzi sportowych.

Jeśli masz pytania dotyczące zasięgu, baterii, konfiguracji i cen, skontaktuj się z nami!

50 kW silnik zaburtowy przy 48V

Moc EXTREM - żegluga komercyjna i łodzie ślizgowe

Volta Future

Elektryczne napędy Z o bardzo kompaktowej i opatentowanej konstrukcji o mocy od 66 do 222 kW. Napędy te są idealne do łodzi ślizgowych każdego rodzaju i umożliwiają bezproblemową integrację z Twoją łodzią.

E-Falke

300 kW silniki wysokiej jakości ze Szwajcarii jako silniki zaburtowe, wewnętrzne lub Z-Drive. Mogą być używane w kombinacji jako hybryda lub do zastosowań z wodorem.

NT-Systems

Silniki wewnętrzne o mocy od 25 do 500 kW do różnych zastosowań. Do tej pory widziałem niewiele tak wysokiej jakości i nowoczesnych systemów sterowania - naprawdę imponujące!

  • Moc EXTREM - żegluga komercyjna i łodzie ślizgowe-1
  • Moc EXTREM - żegluga komercyjna i łodzie ślizgowe-2
  • Moc EXTREM - żegluga komercyjna i łodzie ślizgowe-3

Elektryczny napęd odrzutowy

Specjalnie dla małych łodzi pomocniczych i RIB firma Zerojet z Nowej Zelandii opracowała napęd odrzutowy. Sam silnik ma 10 kW i jest zazwyczaj zintegrowany z łodzią w połączeniu z baterią o pojemności 5 kWh lub 10 kWh.

Zalety napędu odrzutowego są różnorodne: wysoka wydajność, ogromne przyspieszenie, maksymalna przyjemność z jazdy. Jednak integracja z łodzią jest oczywiście nie do przecenienia i znacznie bardziej skomplikowana niż w przypadku konwencjonalnego silnika zaburtowego. Zwłaszcza dla nowych serii łodzi, ten napęd może być naprawdę interesujący!

  • Elektryczny napęd odrzutowy-1
  • Elektryczny napęd odrzutowy-2
  • Elektryczny napęd odrzutowy-3

Tanie silniki elektryczne z Dalekiego Wschodu

Coraz częściej pojawiają się nowi lub ugruntowani producenci silników do łodzi, którzy chcą wejść na rynek napędów elektrycznych. Najlepszym przykładem jest obecnie firma Parsun, znana również z silników benzynowych.

Po zewnętrznym silniku z wbudowaną baterią, tym razem można było zobaczyć również napęd o mocy 6 kW - podobny do Navy 6.0 EVO. Prawdopodobnie jeszcze tańszy, jednak bez możliwości oceny jakości, trwałości i serwisu.

Tanie silniki elektryczne z Dalekiego Wschodu

Wniosek dotyczący METS 2023

Dobra wiadomość dla nas wszystkich powinna być taka: rynek napędów elektrycznych jest pod presją, wciąż pojawiają się nowe innowacje i ulepszenia. I ten rozwój z pewnością będzie kontynuowany w nadchodzących latach.

Dla żeglarzy i dla nas jako specjalistycznych sprzedawców ma to wyłącznie zalety. Cieszymy się na nadchodzące lata w tym ekscytującym i szybko zmieniającym się środowisku!

Wniosek dotyczący METS 2023

Pytania? Skontaktuj się z nami najlepiej bezpośrednio przez telefon!

Otwarte pytania?

Pytania? Skontaktuj się z nami najlepiej bezpośrednio przez telefon!

Twoje korzyści z greenboatsolutions

prosty.
Kilka kliknięć oszczędzi Ci dużo czasu i stresu!
szybki.
Otrzymasz wynik w ciągu 5 minut.
porównywalny.

Porównują prawie 600 różnych silników elektrycznych.

przejrzysty.

Masz przegląd ponad 30 producentów.

contact image