Boot Düsseldorf 2024 - nasze wrażenia
Byliśmy podczas boot Düsseldorf 2024 pierwszego dnia na stoisku ePropulsion i Mercury. Następnie szukaliśmy dla Was najnowszych silników elektrycznych do łodzi i zapowiedzi na rok 2024.
Dla Was wymieniliśmy wszystkie stacje tutaj na blogu. Miłej lektury!
EPropulsion eLite - sensacja 2024!
ePropulsion eLite zmieni sektor napędów do pontonów, łodzi pomocniczych oraz kajaków/kanu na stałe. Z mocą 500W, ten napęd może rozpędzić zwykły ponton do prędkości 6-7 km/h. Dzięki funkcji Boost o mocy 750W, przez minutę można osiągnąć jeszcze więcej!
Akumulator o pojemności 378 Wh wystarcza na 45 minut przy pełnej prędkości, 1,5 godziny przy połowie mocy lub nawet do 3,5 godziny przy zaledwie 100W. To wystarcza na wiele spokojnych rejsów pontonem. Następny większy ePropulsion Spirit 1.0 PLUS ma czterokrotnie większą pojemność wynoszącą 1.276 Wh i dwukrotnie większą moc wynoszącą 1.000 Watt.
Główną zaletą jest waga i cena! Sam silnik waży tylko 6,7 kg, a z uchwytem tylko 7,9 kg. Cenowo, eLite z ceną 1.099€ jest teraz najtańszym silnikiem zaburtowym z wbudowaną baterią i małym krokiem milowym!
Nie wspomnieliśmy jeszcze o wielu funkcjach: ulepszony wyświetlacz, wysuwana rumpel, regulowana wysokość rumpel, trym i tilt, system klikowy do montażu i wiele więcej. Przedsprzedaż jest możliwa na stronie eLite - jednak liczba sztuk jest ograniczona!
Więcej o ePropulsion eLite na stronie internetowej!
Ilmor ION elektryczny silnik zaburtowy o mocy 6 kW
Całkowicie niespodziewany i pozytywnie zaskakujący był widok pokazanego tutaj 6 kW silnika zaburtowego firmy Ilmor z USA! W dolnym zakresie mocy do 10 kW obecnie sprzedaje się najwięcej elektrycznych silników zaburtowych i jest coraz więcej prób wprowadzania nowych produktów.
W ION szczególnie wyróżnia się pasek LED, którego kolor można dowolnie dostosować. ;-) Patrząc na szczegóły techniczne, zauważalny jest również zintegrowany Power Tilt/Trim, który dla niektórych właścicieli łodzi może być bardzo interesujący. Kiedy i czy silnik trafi do Polski, nie możemy jeszcze powiedzieć - jednak na pewno nie będzie to okazja cenowa.
Elektryczny silnik zaburtowy Ilmor
Torqeedo - Nowy design produktu
W Torqeedo przynajmniej w Düsseldorfie produkty nie były na pierwszym planie. Znacznie bardziej sensacyjna była wiadomość, że Torqeedo znalazło teraz nowego właściciela w Yamaha. Po wielu latach w niemieckim koncernie Deutz, Torqeedo znajduje teraz niemal idealne strategiczne dopasowanie w japońskim producencie silników zaburtowych Yamaha.
Torqeedo już na METS Trade w Amsterdamie wzbudziło sensację, prezentując zaktualizowaną linię produktów Torqeedo Travel i Torqeedo Travel XP. Na targach boot Düsseldorf dołączył nowy design dla Torqeedo Cruise 12 i silników zaburtowych Deep Blue.
Jako dealerzy mamy wysokie oczekiwania i jesteśmy ciekawi, jak dalej potoczy się marka Torqeedo.
Mercury Avator 75e i 110e
Ze względu na bieżące ustawienia plików cookie, niestety nie można wyświetlić filmu z YouTube.
Mercury wprowadza Avator 75e i 110e
Na targach boot Düsseldorf 2024 po raz pierwszy zjednoczy się cała rodzina Avator: 7.5e, 20e, 35e, a także zupełnie nowe 75e i 110e. Trzy mniejsze modele są już dostępne, natomiast większe modele będą dostępne prawdopodobnie do lata 2024 roku.
Wykonanie wygląda niezwykle wysokiej jakości, a także różne funkcje sprawiają, że właściciel łodzi jest zdumiony w porównaniu do tanich dostawców z Chin - jednak jakość ma swoją cenę.
Lider rynku w dziedzinie silników spalinowych zapowiedział nawet kolejną linię wysokiego napięcia o większej mocy. Więcej informacji na temat poszczególnych modeli znajdziesz w naszym sklepie lub na zapytanie!
Power, napędy żaglowe i silniki podwodne od Mitek!
Mitek zaskakuje bezpośrednio kilkoma nowościami! Szczerze mówiąc, najbardziej ekscytujące są dla nas nowe napędy żaglowe. Zastosowanie silnika elektrycznego idealnie nadaje się do żaglówek i jest mało konkurencji. Doskonałe rozszerzenie istniejącego portfolio silników wewnętrznych i zewnętrznych.
Napędy żaglowe mają solidną moc: 12 kW, 15 kW, 22 kW i 30 kW - każdy w 48V. Napędy żaglowe opierają się na standardowej nodze Yanmar i mogą być częściowo łatwo zmodernizowane w istniejących nogach. Oprócz napędów żaglowych są również nowe silniki podwodne w klasach mocy: 5 kW, 7.5 kW, 12 kW i 15 kW. Te nadają się jeszcze lepiej do nieco mniejszych łodzi.
Nowe i przede wszystkim imponujące są również nowe duże silniki zewnętrzne o mocy 45 kW (60 KM) i 60 kW (80 KM). Mitek, podobnie jak Molabo, korzysta z obudowy Selva, wykorzystując tym samym istniejące komponenty.
Jesteś zainteresowany napędami żaglowymi, silnikami podwodnymi lub silnikami zewnętrznymi od Mitek? Skontaktuj się z nami teraz!
Silniki elektryczne Wolong po raz pierwszy na boot
Wolong był już wcześniej obecny na kilku mniejszych targach i dlatego nie jest nieznany. Na pierwszy rzut oka wygląda na nową konkurencję dla Torqeedo, ePropulsion i Haswing. Ceny mają być na uczciwym poziomie ePropulsion. W porównaniu do Spirit 1.0 PLUS akumulator jest jednak nieco mniejszy.
W wielu miejscach próbowano nieco ulepszyć istniejące produkty. Sterowanie może być opcjonalnie za pomocą rumpelka lub pilota. Materiał wału wydaje się znacznie wyższej jakości, mechanizm klikający jest stosunkowo dobrze przemyślany, a także jest aplikacja z informacjami o silniku, zużyciu i wbudowaną funkcją mapy.
Czarny design silnika Wolong 1 kW osobiście podoba mi się bardziej niż u innych producentów - ale to zależy od łodzi! Czy jest w ogóle praktyczny, jeszcze się okaże. ;-)
Silniki zaburtowe 6 kW i 40 kW od Wolong na pierwszy rzut oka wyglądają naprawdę imponująco. Szczególnie jesteśmy ciekawi 1,5 kW Pod. Dla wielu żaglówek o masie od 750 do 1.000 kg nie ma jeszcze tak wielu odpowiednich rozwiązań.
Prosimy o krótką wiadomość, jeśli mają Państwo pytania dotyczące silników zaburtowych Wolong!
BlueNav poprawia technologię śrub napędowych
Niezwykle niespodziewanie pojawia się zmiana w BlueNav: znacznie zmieniony kształt i kolor śruby napędowej. Nowe łopatki śruby są wzorowane na płetwach i powierzchniach wielorybów. Na krawędziach śruby powierzchnia ma kilka wcięć. Powierzchnia całej śruby ma linie przepływu.
BlueNav uczy się od natury i dzięki tej innowacji technicznej, według własnych oświadczeń, może osiągnąć wzrost wydajności nawet o 20%. Naprawdę zupełnie nowa koncepcja o nieoczekiwanych rozmiarach. Być może wkrótce zobaczymy podobne koncepcje u innych producentów - pozostajemy ciekawi!
Jednak droga jest dokładnie właściwa. Nie zawsze musi być wyżej, szybciej, dalej. Przy tej samej mocy i tej samej baterii można uzyskać znacznie więcej dzięki poprawionej wydajności.
Pytania lub sugestie? Daj nam znać!
Otwarte pytania?
Twoje korzyści z greenboatsolutions
Porównują prawie 600 różnych silników elektrycznych.
Masz przegląd ponad 30 producentów.