Boot Düsseldorf 2023 - nasze wrażenia
Podczas boot Düsseldorf 2023 szukaliśmy najnowszych silników elektrycznych i zapowiedzi na rok 2023. Co zwróciło naszą uwagę i jakie są nowości, najlepiej zobaczyć w wideo.
W krótkim artykule oczywiście wymieniliśmy wszystkie stacje. Miłej zabawy!
Boot Düsseldorf 2023 - YouTube Video
Ze względu na bieżące ustawienia plików cookie, niestety nie można wyświetlić filmu z YouTube.
Torqeedo - Przyszłość jest pomarańczowa
Torqeedo pokazało pierwszy prototyp z 2005 roku! Obecnie, 18 lat później, lider rynku ma szeroką gamę elektrycznych silników do łodzi w każdym zakresie mocy. To wspaniały rozwój, który jednak kosztował dużo czasu, pieniędzy i niepowodzeń.
Przedstawiono silnik zapakowany w folię - prawdopodobnie zaburtowy - który ma pojawić się jeszcze w tym roku. Nie było żadnych informacji, ale wyglądało to na nieco mocniejszy silnik o mocy powyżej 10 kW w nowym, nowoczesnym designie. Jesteśmy ciekawi!
Impacd Boats z drukarki 3D
Impacd Boats z Holandii (Woudsend) drukuje nowoczesne i estetyczne łodzie typu sloop z recyklingowanego plastiku za pomocą drukarki 3D. Z naszego punktu widzenia design jest elegancki, a materiał wydaje się zaskakująco wysokiej jakości i przyjemny w dotyku.
W Holandii Impacd zdobył nagrodę "Start-Up Roku 2021". Oczywiście Impacd używa elektrycznych silników wewnętrznych i zewnętrznych od Propel.
Honda silnik elektryczny do łodzi
Bez żadnej zapowiedzi Honda pokazała koncepcję elektrycznego silnika zaburtowego. Pod względem wyglądu prawdopodobnie w zakresie mocy 1 kW - bez zintegrowanej baterii. Design jest bardzo estetyczny i smukły, szczególnie pod wodą jest tak mały opór jak w żadnym innym silniku zaburtowym!
Baterie są zewnętrzne i mogą być używane również w innych obszarach. Nie każde pojazd lub każdy konsument potrzebuje własnej baterii. Można użyć tej samej baterii do roweru elektrycznego, kosiarki lub na wycieczkę kempingową. To sprawia, że napęd jest bardziej przystępny cenowo i zrównoważony. Świetne podejście!
Mercury Avator 7.5e
Silniki elektryczne Avator firmy Mercury robią niezwykle profesjonalne i wysokiej jakości wrażenie. To jest silnik odpowiedni dla lidera rynku. Co mnie jednak naprawdę zaskoczyło, to design. Wszystko wydaje się być zaplanowane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Nie ma tu żadnych kabli, luźnych rumpelów ani małych wyświetlaczy kalkulatora. Szczerze mówiąc: to zdecydowanie najlepszy silnik elektryczny z wbudowaną baterią, jaki kiedykolwiek widziałem.
Jednakże, to również skutkuje odpowiednią ceną. I to jest moim zdaniem największa wada. Silnik nie jest więc odpowiedni dla każdego portfela. Również waga jest znacznie większa w porównaniu do innych silników elektrycznych z wbudowaną baterią. Można jednak rozłożyć silnik na 3 części, co sprawia, że Avator jest nadal przenośny.
Z pewnością przeprowadzimy jeszcze testy, w tym możliwy zasięg i czas jazdy. Najlepiej zasubskrybuj nasz kanał YouTube.
Mercury Avator 7.5e - nowe modele 2023
Ze względu na bieżące ustawienia plików cookie, niestety nie można wyświetlić filmu z YouTube.
MITEK - tanie silniki elektryczne z Włoch
Po raz pierwszy silniki elektryczne MITEK były widoczne na targach boot Düsseldorf. Firma Mitek z Włoch stawia na standardową obudowę Parsun, oferując tym samym użytkownikowi możliwie najniższą cenę.
Silniki są chłodzone wodą, solidne i nadają się do szybkiej jazdy, ponieważ silnik znajduje się pod maską. W porównaniu z innymi producentami, przekładnia jest stosunkowo głośna - jednak przy szybkiej jeździe z powodu wiatru i fal nie jest to dramatyczne.
Widoczny był również opatentowany system składania Revolve do łodzi pomocniczych. Silnik jest składany, dzięki czemu cały system bez problemu mieści się w garażu jachtu. Oczywiście idealnie pasuje do właścicieli we Włoszech! ;-)
Dalsi nowi producenci / produkty
Od Parsun pojawił się elektryczny silnik zaburtowy, który wygląda zaskakująco podobnie do ePropulsion Spirit 1.0 PLUS. Ma jednak nieco większą baterię i trochę więcej mocy. Cena jest dość podobna, ale w niektórych miejscach silnik wygląda dość masywnie.
Firma GardaSol wystawiła napędy elektryczne i łodzie do wynajmu - silniki są również dostępne w różnych rozmiarach i mocach. Silnik 10 kW nadaje się szczególnie do łodzi pchających i robi solidne wrażenie na pierwszy rzut oka.
Firma evoy zaprezentowała nowy elektryczny silnik zaburtowy o mocy 300 KM (222 kW). Silnik jest większy niż my (1,80m+) i wygląda naprawdę brutalnie.
Firma Dewjet z Turcji pokazała po 3 latach prac rozwojowych silnik zaburtowy z 2 przeciwbieżnymi śrubami. Powoduje to - podobnie jak w łodziach foliowych Candela - mniejsze zawirowania i bardziej efektywną formę poruszania się.
Łódź z włókna węglowego o wadze zaledwie 89 kg!
Najlepsze na koniec: Firma KAEBON z Monachium zaprezentowała na targach boot Düsseldorf po raz pierwszy łódź elektryczną z włókna węglowego o wadze zaledwie 89 kg. KAEBON oznacza Karbon Elektric Boat - i tak doskonałe jak nazwa, są również łodzie.
Z silnikiem Torqeedo Cruise 12.0 R łódź osiąga prędkość do 30 km/h i ma bardzo wydajne zużycie energii przy tej prędkości. Naszym zdaniem, więcej producentów łodzi powinno podążać tą pionierską ścieżką i projektować łodzie jak najlżejsze, aby były odpowiednie do napędu elektrycznego.
Twoje korzyści z greenboatsolutions
Porównują prawie 600 różnych silników elektrycznych.
Masz przegląd ponad 30 producentów.